Saturday, February 26, 2011

Cahaya Kasih Charity Sales

Cahaya Kasih Charity Sales datang lagi. This time aku plak yang jadik representative dari RDMS. So, kene la memerahkan otak ni nk pk ape bende yang boleh dijual dan menguntungkan. Lagi banyak untung, lagi banyak boleh bagi kat charity. Sepatutnye benda ni di pk oleh 2 orang. Tapi yang lagi sorang ni wat dek je dan lepas sume keje ni kat aku. Quite bengang gak la, bukan quite tapi sangat bengang kut, tapi takpe la, aku wat sume ni lillahi taala. Semoga ade hikmah disebaliknye.
Last last, decide nak jual kek coklat, kerepek n rojak buah. Kek coklat n kerepek ambik kat pakcik BTS. Murah dan sedap. So memang boleh wat untung. Untuk rojak buah plak, aku gune kuah rojak mak aku dari kampung. Memang terbaik la. Licin dan licau. Sume orang pun puji. Siap ade pelanggan yang mintak resipi.
First day jualan memang memberasangkan. Kek coklat n rojak buah licin. Kerepek pun tinggal 8 paket jer. Balik tu terus jer order lagi 40 biji kek coklat untuk second day jualan. Kuah rojak pun dah nak habis. So, terpakse la aku tepon mak dan mintak resipi. Seb baik kuah rojak yang aku wat same sedap ngan kuah rojak yang mak aku wat..hehehe..nnt aku share resipi...senang jer...Second day jualan pun licin and licau..overal kitorang dapat untung 740 hinggit. Alhamdullillah.

wif RDMS team


Barang2 untuk dijual : kek coklat, kerepek n rojak buah

No comments:

Post a Comment